2019-02-27 09:27Nyheter

Polarbröd och Heja! kan bli bäst på sponsring i Europa

Arbetsgruppen Polarbröd.
Från vänster: Tom Englén, Heja, Johan Karlsson, Heja, Malin Hägglund, Heja, Ann Jacobsson, Heja, Elin Emanuelsson, PolarbrödArbetsgruppen Polarbröd. Från vänster: Tom Englén, Heja, Johan Karlsson, Heja, Malin Hägglund, Heja, Ann Jacobsson, Heja, Elin Emanuelsson, Polarbröd

Polarbröd har i samarbete med brand experiencebyrån Heja! nominerats i ”ESA Best of Europe Awards”. Projektet utsågs till Årets bästa sponsring i Sverige på Gyllene Hjulet 2018 och imorgon den 28 februari avgörs den Europeiska tävlingen i London.

Polarbröd har för många barnfamiljer alltid varit det självklara utflyktsbrödet. Det tog Heja! fasta på och skapade Välkommen ut, ett sponsringskoncept som underlättar för landets alla föreningar med naturen som arena att genomföra en prova på-dag. Grundinsikten bakom konceptet Välkommen ut är att barnfamiljer behöver påminnas om det fantastiska med att vistas utomhus samtidigt som föreningar har svårt att hitta nya och yngre medlemmar.

- Vi har parat ihop Polarbröd med det svenska föreningslivet på ett smart sätt, långt ifrån hur traditionell sponsring brukar se ut. Vi vet att vårt projekt gör skillnad på riktigt och det är såklart roligt att det uppmärksammas både i Sverige och resten av Europa, säger Ann Jacobsson strateg på Heja!.

- Vi startade för två år sedan och intresset är stort, tillsammans med föreningarna vi har hälsat tusentals barnfamiljer välkommen ut i naturen. Satsningen är lyckad, det har stärkt vårt varumärke, gett föreningarna fler medlemmar och skapat nya goda vanor hos barn runt om i Sverige, säger Elin Emanuelsson sponsringsansvarig på Polarbröd.

Polarbröd och Hejas projekt Välkommen ut/Join us Outdoors är nominerade i kategorin ESA Best of Europe tillsammans med tio andra europeiska bidrag. Vinnaren i ESA Best of Europe awards koras den 28 februari i London.

Se film från en prova på-dag: https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=w5K5j1O0rGI

Läs med om satsningen:

Casefilm och juryns motivering i Gyllene Hjulet

Arbetsgrupp:
Heja! Tom Englén, Johan Karlsson, Malin Hägglund och Ann Jacobsson
Polarbröd: Elin Emanuelsson, Digital manager

Kontakt vid mer information:
Elin Emanuelsson, Digital Manager på Polarbröd, 010-450 60 21
Ann Jakobsson, Partner och strateg på Heja! 070-261 86 15
Mattias Walfridsson, vd på Heja!, 070-319 24 77

Om Välkommen ut:
Polarbröd vill ge fler barnfamiljer möjligheten att uppleva och hämta kraft från allt det fantastiska som omger oss. Tillsammans med föreningar och organisationer vill vi hälsa barn och unga välkomna ut i syfte att få fler att fylla sina lungor och sinnen med hälsosam energi.

Om Heja!
Heja! är en fullservicebyrå inom brand experience med lång erfarenhet av event, sponsring och varumärkessamarbeten. Vi brinner för att ge människor fler goda minnen!

Om ESA Awards
ESA, European Sponsorship Association, uppmärksammar årligen Europas bästa insatser inom sponsring. ESA Awards avgörs under en exklusiv prisutdelning i London den 28 februari. https://sponsorship.org/awards/awards-home/

SES Sponsrings & Eventsverige är den branschorganisation som leder och utvecklar sponsrings- och eventindustrin. Organisationens syfte är att alla ska förstå värdet av intresse- och upplevelsebaserad kommunikation. Organisationen startades som föreningen 1986 och har idag över 300 medlemsföretag där alla expertiser av branschen finns representerade såsom köpare, rättighetsinnehavare, arenor, byråer samt konsulter och leverantörer. SES arrangerar varje år branschtävlingen och galan Gyllene Hjulet för att uppmärksamma och hylla projekt som nyttjat upplevelsebaserad kommunikation för att skapa effekt.