2018-03-15 19:55Pressmeddelande

De är nominerade i Gyllene Hjulet

null

Här är bidragen som kan vinna årets priser i upplevelsebaserad kommunikation.

Den 26 april är det dags för den 21:e upplagan av Gyllene Hjulet – tävlingen som uppmärksammar och hyllar aktörer som på ett kreativt sätt nyttjat intresse- och upplevelsebaserad kommunikation för att skapa effekt. I år har 68 bidrag möjlighet att vinna.

Här är listan:

ÅRETS BÄSTA SPONSRING

SJ - En del av Way out West – Passion Lab & SJ

Slutspelskägg – ATG:s sponsorskap av SHL 2017 – Minnesota & ATG

Polarbröd – Välkommen ut! – Heja! & Polarbröd

The Last Farewell – Åbro bryggeri, AIK Fotboll & POST

Ridsportens Innovationer på EM – Eclect, Saab & UMG

 

ÅRETS SAMHÄLLSENGAGEMANG

Loka Heroes – Spendrups Bryggeri & Håkanson United

SJ Basketligan Special – SJ, Håkanson United & Svenska Basketbollförbundet

Game of Phones – Atea Sverige & Edelman Deportivo

SJ - Min Nya Vän – SJ & Håkanson United

"Vi öppnar upp när andra stänger" – Tele2, Right to Play, Prime Public Relations & Academic Work Instajobs

 

ÅRETS RÄTTIGHETSINNEHAVARE

Åre Sessions – Luger

TakeOver Sverigeturné – Husmor Lisa, Martin & Servera

Årets mama – Mama, Bonnier Magazines & Brands

DI Start up Tour – Onemotion IMC

 

ÅRETS LOKALA RÄTTIGHETSINNEHAVARE

Grönt Kort för Fair Play – Håkanson United & Stockholms Fotbollsförbund

Södertäljefestivalen – Onemotion IMC

BK Häcken – BK Häcken & Rättighetsbyrån

Österlen Spring Trail – ADP Sport Events

 

ÅRETS ENDORSEMENT

ATGs Drömfond med Peter Foppa Forsberg – Minnesota Communication & ATG

Drömlåten – Ord&Bild

Halebop Locall – Wonderland & Mindmakers PR

AEG Fashion Wash – Pool & Electrolux

Henkes hårresande konkurrens – Jung Relations

 

ÅRETS EVENT B2C

Halloween på Gröna Lund – Gröna Lund & Arclight

SkiStar Invitational by Active Life Foundation – SkiStar

Försvarsdagen på Gärdet – Minnesota Communication, Försvarsmakten, Volt & PhD

Bullens Beer Banger – Knut Kommunikation, Actionist & Rippler Communication

Boendeekonomi är jättekul!? – Emakina DBG, Occasion & Mikael Tillman, Producent

 

ÅRETS EVENT B2B

ICA 100 år och framåt – Framtidsmötet – Eventyr & ICA

I´m in a Brand – Blixten & Co

XL - BYGG ON TOUR med Take the Lead – Nine Yards & XL–Bygg

The Electrolux PUREi9 Launch – MKTG, Blue Lemon Consulting & Electrolux

EY Entrepreneur Of The Year – Nine Yards & EY

 

ÅRETS LÅNGSIKTIGA

Returpack och Svensk Innebandy – Returpack/Pantamera, Svenska innebandyförbundet & Generate Partnerships

SJ - En del av Way out West – Passion Lab & SJ

Barncancergalan - det svenska humorpriset Barncancerfonden – DNS – Discovery Network Sweden & FLX

Vattenfall och Skidförbundet – mer än 20 års samarbete – Xperiencegroup & Vattenfall

3 - en stolt sponsor till svensk hockey 2010–2017 – Passion Lab & 3

 

ÅRETS INTERNATIONELLA

The Stockholm Security Conference by SIPRI – MKTG & SIPRI

Profoto Quest – MKTG & Profoto

Dell Realize Sverige – Onemotion IMC

IBM Watson Summit 2017 – PS Communication & IBM Sverige

AEG Fine Tune Dining – Pool & Eletrolux

 

ÅRETS INTERNA EVENT

Make Børge Proud – Ramboll Sverige & Garbergs Creative Collective

SEB Management Conference 2017 – Minnesota Communications, Primetec & Dohrns

Tele2 Awards 2017 – PS Communication & Tele2

Coca-Cola European Partner Commercial Conference 2017 – Eventyr & Coca–Cola European Partner (CCEP)

Framtidsdagarna – ICA Gruppen

 

ÅRETS MEST INNOVATIVA KONCEPT

Ridsportens Innovationer – Eclect & Saab

Oddets partiska kommentatorer – Jung Relations & DDB

Parts For Life – Nine Yards

Chiara Organica - the pizza made from leftover beer – FLB Europa

Boendeekonomi är jättekul!? – Emakina DBG, Occasion & Mikael Tillman, Producent

 

ÅRETS MEST KREATIVA LÖSNING

Oddets partiska kommentatorer – Jung Relations & DDB

Comviq studenthusvagn – Knut Kommunikation

Boendeekonomi är jättekul!? – Emakina DBG, Occasion & Mikael Tillman, Producent

Chiara Organica - the pizza made from leftover beer – FLB Europa

The Last Farewell – Åbro Bryggeri, AIK Fotboll & POST

 

ÅRETS HANTVERK

Volvo ocean race – Volvopaviljongen – PS Communication & Volvo Group

Game of Phones – Atea Sverige & Edelman Deportivo

Tele2 Awards 2017 – PS Communication & Tele2

Försvarsmaktens Mässkoncept – Minnesota Communication, Försvarsmakten, Volt & Adeprimo

AEG Mastery Range – Pool, Electrolux, Alten Sverige & Slutet är Nära

 

ÅRETS DIGITALA

IT-chefens dag – PS Communication & Tele2

Vätternrundan LIVE – Vätternrundan

Oddsets partiska kommentatorer – Jung Relations & DDB

Show Your Colors – Isobar

Gothia eCup – UMG, BK Häcken & Coca–Cola Sverige

SES Sponsrings & Eventsverige är den branschorganisation som leder och utvecklar sponsrings- och eventindustrin. Organisationens syfte och målsättning är formulerade i affärsidén: att skapa förutsättningar för våra medlemmar att utveckla sin verksamhet/affär inom sponsring och event. Organisationen startades som föreningen 1986 och har idag över 340 medlemsföretag där alla expertiser av branschen finns representerade såsom köpare, rättighetsinnehavare, arenor, byråer samt konsulter och leverantörer. SES arrangerar varje år tävlingen och branschgalan Gyllene Hjulet. 


Om Sponsrings & Eventsverige

SES Sponsrings & Eventsverige är den branschorganisation som leder och utvecklar sponsrings- och eventindustrin. Organisationens syfte och målsättning är formulerade i vår affärsidé: att skapa förutsättningar för våra medlemmar att utveckla sin verksamhet/affär inom sponsring & event som marknadsföringskanaler. Organisationen startades som föreningen 1986 och har idag över 340 medlemsföretag där alla expertiser av branschen finns representerade såsom köpare, rättighetsinnehavare, arenor, byråer samt konsulter och leverantörer.

Kontaktpersoner

Ulrika Molin
VD
Ulrika Molin
Victoria Jansson
Marknads- & kommunikationsansvarig
Victoria Jansson