2019-03-06 17:00Pressmeddelande

De är nominerade i Gyllene Hjulet

Gyllene Hjulet - vinnarpokalGyllene Hjulet - vinnarpokal

 

Här är bidragen som kan vinna årets priser i intresse- och upplevelsebaserad kommunikation.

Den 11 april är det dags för den 22:e upplagan av Gyllene Hjulet – tävlingen som uppmärksammar och hyllar aktörer som på ett kreativt sätt nyttjat intresse- och upplevelsebaserad kommunikation för att skapa effekt. I år har hela 68 bidrag möjlighet att vinna ett guld eller silver i tävlingen.

 

Här är listan på de nominerade:

 

Årets Bästa Sponsring

En godare fotbollsfest Passion Lab, ICA Sverige, Svenska Fotbollförbundet, King, IUM, ICA Reklam och NeH

Ramboll Stockholm Halvmarathon 2018 - Ramboll Sverige, Marathongruppen och Creative Meetings

SHL Harry – ATG, SHL och Minnesota Communication

Berg flyttar ut Jung Relations, Svenska Spel och SvFF

Matchen mot mobbning – Swedbank, Stiftelsen Friends, SvFF, Brand Union och Prime

 

Årets event B2C

PDXCON Onemotion IMC och Paradox interactive

IKEA Gatuköks-turné 2018 Le Pacte

Örebrokompaniet och spökstaden Örebro Örebrokompaniet och Nordic Arena Group

SMÖR - en gourmetkrog i kioskformat Jung Relations och Arla

Försvarsmaktens Flygdag 2018 Minnesota Communication, Försvarsmakten, Volt och PHD

 

Årets event B2B

Just Arrived - Vi är här nu PS Communication

ASF Forum Atea och Minnesota Communication

Nordic Contact Lens Forum (NCLF) Nine Yards

Den Enda Frukosten Ciceron Group (Ciceron International)

Bisnode Unleashed Bisnode Sverige

 

Årets Samhällsengagemang

#Väntainte Håkanson United, City Gross AB, More PR och Jontefonden 

Med kniven mot strupen Eventyr

Matchen mot mobbning – Swedbank, Stiftelsen Friends, SvFF, Brand Union och Prime

Loka Heroes Håkanson United, Loka och Svenska Basketbollförbundet

Just Arrived – Vi är här nu - PS Communication

 

Årets Rättighet

Vasaloppet Vasaloppet

Hammarby Fotboll  Hammarby Fotboll

Elitfotboll Dam Passion Lab, Elitfotboll Dam och Spring Media

Svenska Basketbollförbundet Svenska Basketbollförbundet och Håkanson United

Försäsongens Mästare Storyplay och Svensk Elithandboll

 

Lokala Rättighet

Bajen Bar Hammarby Fotboll, Pack Train och IK Stockholm

Sista striden eller "När hockeyn kom till byn" ATG & The Lightnings

Försäsongens Mästare – Storyplay och Svensk Elithandboll

 

Årets Expo

T-emballage PEN interiör

Sveba Dahlen Ratius Mässbyrå

Svenska Fönster Nordbygg Sture Exhibitions & Events och Svenska Fönster

Norrlands Ljus Stay out West Onemotion IMC

Scania Service Design Concept PS Communication, Scania och Kapa Produktion

 

Årets Endorsement

Berg flyttar ut Jung Relations, Svenska Spel och SvFF

Uppvarvningen Göteborgsvarvet, Welcom och Idéstorm

ATG Drömfond – utveckling av ambassadörskap – ATG, Kanal75 och ATG inhouseateljé

Tele2 Arena Challenge – UMG, Tele2 och IK STHLM

Gunde Svan, Preem och Vasaloppet - ett dynamiskt samarbete – Preem, Vasaloppet, Spoon samt Forsman & Bodenfors

 

Årets långsiktiga

Meet The World – SKF och Gothia Cup

Henke & Shoulders Jung Relations och P&G

Maker Tour-programmering i skolan Tekniska museet

BonnierHoops Håkanson United, Bonnierförlagen och Svenska Basketbollförbundet

SJ - WOW Passion Lab

 

Årets Internationella

Lag-VM i bordtennis 2018 i Halmstad Destination Halmstad och Svenska Bordtennisförbundet

COCA-COLA VM 2018 "Get ready for World Cup 2018 Sweden" Isobar, MKTG, Carat och UMG

Electrolux PUREf9 Global Launch MKTG Sverige, Blue Lemon Consulting och Electrolux

Glashuset i Öknen The Pozo Graviz & Partners Communication

Meet The World – SKF och Gothia Cup

 

Årets Interna Event

Into the wild – Occasion och Grant Thornton

Togetherness - Made by you Nine Yards och AniCura

Academic Work Family 20 år Eventyr och Academic Work 

Janssen Swimrun SpringConf

SEB Vision Refresh Minnesota Communication och SEB

 

Årets Kreativa Lösning

Simpendla Passion Lab och ICA Sverige

The Box Experience Eventyr och Academic Work

The Janne Walk - Perfect Fools, Oddset och SvFF

Arenans Barn – Swedbank, Brand Union, Stiftelsen Friends och Prime

Svartklubben Passion Lab, Åbro Bryggeri, AIK Fotboll och Post Sthlm

 

Årets Hantverk

Svenska Fönster Nordbygg Sture Exhibitions & Events och Svenska Fönster

Transparenta Toan Minnesota Communication och Atea

Den svensk-iranska matchtröjan Perfect Fools, Oddset och SvFF

Arenans Barn Brand Union, Swedbank och Stiftelsen Friends

Samsung Slush Onemotion IMC

 

Årets mest Innovativa Koncept

Simpendla Passion Lab och ICA Sverige

Berg flyttar ut Jung Relations, Svenska Spel och SvFF

ShapeRunner Ramboll Sverige, Garbergs Creative Collective och Marathongruppen

PU:REST – en öl bryggd på återvunnet avloppsvatten - BCW

Samhällsmatchen Hammarby Fotboll, Pack Train och IK Stockholm

 

 

Läs mer om de nominerade bidragen här

 


Om Sponsrings & Eventsverige (SES)

SES Sponsrings & Eventsverige är den branschorganisation som leder och utvecklar sponsrings- och eventindustrin. Organisationens syfte är att alla ska förstå värdet av intresse- och upplevelsebaserad kommunikation. Organisationen startades som föreningen 1986 och har idag över 300 medlemsföretag där alla expertiser av branschen finns representerade såsom köpare, rättighetsinnehavare, arenor, byråer samt konsulter och leverantörer. SES arrangerar varje år branschtävlingen och galan Gyllene Hjulet för att uppmärksamma och hylla projekt som nyttjat upplevelsebaserad kommunikation för att skapa effekt.