2019-02-01 05:30Pressmeddelande

Eventyr sponsrar Årets Studentkategori i Gyllene Hjulet!

På bilden från vänster: Niclas Rahm Creative Director Eventyr, Malin Duintjer Insamling- och Marknadschef stiftelsen Friends, Sofi Franzén CEO Eventyr.På bilden från vänster: Niclas Rahm Creative Director Eventyr, Malin Duintjer Insamling- och Marknadschef stiftelsen Friends, Sofi Franzén CEO Eventyr.

I fjol instiftade Gyllene Hjulet Årets Studentkategori – för att lyfta och uppmuntra framtida kollegor som står inför dörren att komma ut i eventbranschen. I år arrangeras kategorin i samarbete med Eventyr, en av Nordens största eventbyråer, som tillsammans med sin samarbetspartner stiftelsen Friends kommer att skriva årets brief till studenterna.

- Det känns otroligt roligt att vi kan presentera Årets Studentkategori till Gyllene Hjulet även i år, särskilt efter fjolårets succé. Att en riktig byrå i form av Eventyr står bakom kategorin och briefen i år gör att vi verkligen växlar upp årets tävling för studenterna, menar Victoria Jansson, projektledare Gyllene Hjulet.

- Vi på Eventyr tror på framtidens arbetskraft och för oss betyder denna satsning att vi visar att vi på riktigt uppmuntrar branschens utveckling framåt.

Att vi dessutom gör detta ihop med stiftelsen Friends som vi är nationell partner till känns otroligt inspirerande, fortsätter Sofi Franzén CEO Eventyr.

- Det känns roligt att få den här möjligheten då studenternas tankar och angreppssätt är mycket intressanta för oss.

Vi hoppas på en idé och ett koncept som vi kan realisera redan under 2019 avslutar Malin Duintjer, insamling- och marknadschef på stiftelsen Friends.

Årets Studentkategori utgör en egen tävling i Gyllene Hjulet där lag om max fyra eventstuderande möter en brief som ska besvaras inom 48 timmar och ett kreativt koncept ska tas fram. Årets tävlingsdatum för kategorin är 20 – 22 februari.

Juryn i Årets Studentkategori 2019:

Ordförande: Niclas Rahm, Creative Director Eventyr

Malin Duintjer, Insamlings- och marknadschef Stiftelsen Friends

Lina Harbom Hedberg, projektledare, konsult och författare

Tomas Stålmarck, Content Producer, Minnesota

Kristoffer Schjött-Quist, Strategic Content Developer/Founder Eventyr

Marie Blomqvist, Head of Sales, Eventyr

Anna Hellström, Project Manager, Eventyr

SES Sponsrings & Eventsverige är den branschorganisation som leder och utvecklar sponsrings- och eventindustrin. Organisationens syfte är att alla ska förstå värdet av intresse- och upplevelsebaserad kommunikation. Organisationen startades som föreningen 1986 och har idag över 350 medlemsföretag där alla expertiser av branschen finns representerade såsom köpare, rättighetsinnehavare, arenor, byråer samt konsulter och leverantörer. SES arrangerar varje år branschtävlingen och galan Gyllene Hjulet för att uppmärksamma och hylla projekt som nyttjat upplevelsebaserad kommunikation för att skapa effekt.