2023-12-15 07:18Pressmeddelande

GYLLENE HJULET PRESENTERAR JURYORDFÖRANDE – ÖPPNAR TÄVLINGEN OCH SLÄPPER PLATS OCH DATUM FÖR FINALEN

Juryordförande Gyllene HjuletJuryordförande Gyllene Hjulet

Idag presenterar SES (Sponsrings & Eventsverige) stolt årets framstående juryordförande för Gyllene Hjulet: Lena Rodin, Head of Marketing på Löfbergs, och Staffan Ekstam, Marketing & Communications Director på McDonald’s

Idag 15 december öppnar möjligheten att skicka in bidrag i årets tävling för projekt genomförda mellan den 1 januari 2023 och den 31 december 2023. Bidragen kan skickas in från och med idag fram till den 8 februari 2024.

Med rekordsiffror för evenemangsbesök förutspår SES en imponerande nivå av mångfald och bredd i årets tävling, där förra årets mest populära kategori, med flest inkomna bidrag var "Årets samhällsengagemang," detta väcker så klart särskilt intresse för kategorins ställning i årets tävling.

Den nya expokategorin förväntas också skapa spännande tävlingsdynamik och utgör en strategisk kanal för affärsskapande i näringslivet och samhället.
Idag släpps även de åtråvärda biljetterna till finalen den 17 april på Münchenbryggeriet i Stockholm, dessa i begränsat antal. Passa på att säkra era platser!

- Gyllene Hjulet ger en ovärderlig möjlighet till inspiration, utveckling och nätverk, framför allt ett tillfälle att lära av varandra i branschen. Som juryordförande 2024 ser jag fram emot att tillsammans med de övriga i juryn få dyka ner i bidragen och ta del av effekt, kreativitet och innovation. Säger Lena Rodin årets juryordförande, Gyllene Hjulet 2024.

-Gyllene Hjulet är ett perfekt tillfälle att visa branschen, Sverige och världen hur briljant man har varit. Som Juryordförande vill jag diskutera och inspireras av riktigt bra bidrag som kombinerar mål, syfte och kreativa lösningar med bra resultat. Säger Staffan Ekstam årets juryordförande, Gyllene Hjulet 2024.

Sedan 1997 har SES tävling Gyllene Hjulet, belönat företag och samhällsaktörer som på ett framgångsrikt sätt har använt intresse- och upplevelsebaserad kommunikation för att skapa effekt.

Gyllene Hjulets 15 kategorier:

  • Årets Kultur-/Underhållningssponsring
  • Årets Idrottssponsring – nytt namn!
  • Årets Innovativa sponsring
  • Årets Ambassadörskap – nytt namn!
  • Årets Lokala rättighet
  • Årets Nationella rättighet
  • Årets Långsiktiga sponsring
  • Årets Samhällsengagemang
  • Årets B2C Event
  • Årets B2B Event
  • Årets Interna Event
  • Årets Expo
  • Årets Hantverk
  • Årets Kreativa Event



Om Sponsrings & Eventsverige (SES)

Sponsrings & Eventsverige är branschorganisationen som främjar mötesupplevelser mellan varumärken och människor och som med gemensam kraft verkar för branschens bästa. Våra drygt 230 medlemsföretag planerar och genomför majoriteten av landets större evenemang, event, möten, mässor och sponsorskap i egenskap av köpare, byråer, rättighetsinnehavare, arrangörer, anläggningar och arenor, konsulter, destinationer och leverantörer. SES är en katalysator för branschen och verkar för att höja kunskapsnivån, förståelsen och värdet av mötesupplevelser genom nätverkande, kunskapsutbyte, inspirerande och fördjupande föreläsningar och seminarier - och vi arrangerar även sponsrings- och eventbranschens prestigefyllda tävling Gyllene Hjulet.


Kontaktpersoner

Cecilia Bungss
Marknads & kommunikationsansvarig
Cecilia Bungss