2018-04-26 22:20Pressmeddelande

Här är vinnarna i Gyllene Hjulet

null

Under torsdagskvällen ägde Gyllene Hjulet rum på Annexet i Stockholm. Tävlingen och galan, som lyfter fram Sveriges mest uppmärksammade och hyllade projekt inom intresse- och upplevelsebaserad kommunikation, leddes i år av artisten och låtskrivaren Tomas Andersson Wij.

Kvällens tema utgjordes av sponsringsdisciplinen endorsement vilket gestaltades genom inspirerande soffsamtal mellan artister och varumärken som dessa samarbetar med. Artisterna som gästade galan var Erik Saade, Tove Styrke, Shririn, Nause, Norlie & KKV samt DJ Ellie.

Här är alla 15 vinnarna från Gyllene Hjulet 2018:

ÅRETS BÄSTA SPONSRING: Polarbröd – Välkommen ut! – Heja! & Polarbröd

ÅRETS RÄTTIGHETSINNEHAVARE: TakeOver Sverigeturné – Husmor Lisa, Martin & Servera

ÅRETS LOKALA RÄTTIGHETSINNEHAVARE: BK Häcken – BK Häcken & Rättighetsbyrån

ÅRETS SAMHÄLLSENGAGEMANG: Game of Phones – Atea Sverige & Edelman Deportivo

ÅRETS EVENT B2B: XL - BYGG ON TOUR med Take the Lead – Nine Yards & XL–Bygg

ÅRETS EVENT B2C: Boendeekonomi är jättekul!? – Emakina DBG, Occasion & Mikael Tillman, Producent

ÅRETS INTERNA EVENT: SEB Management Conference 2017 – Minnesota Communications, Primetec & Dohrns

ÅRETS LÅNGSIKTIGA: 3 - en stolt sponsor till svensk hockey 2010-2017 - Passion Lab & 3

ÅRETS INTERNATIONELLA: AEG Fine-Tune-Dining – Pool, Electrolux, Alten Sverige & Slutet är Nära

ÅRETS HANTVERK: AEG Fine-Tune-Dining – Pool, Electrolux, Alten Sverige & Slutet är Nära

ÅRETS DIGITALA: Gothia eCup – UMG, BK Häcken & Coca–Cola Sverige

ÅRETS MEST KREATIVA LÖSNING: Chiara Organica - the pizza made from leftover beer – FLB Europa & Norrlands Guld Ljus

ÅRETS ENDORSEMENT: ATG:s drömfond med Peter Foppa Forsberg – Minnesota & ATG

ÅRETS MEST INNOVATIVA KONCEPT: Chiara Organica - the pizza made from leftover beer – FLB Europa & Norrlands Guld Ljus

ÅRETS STUDENTKATEGORI: Frida Winter, Anna Junholm, Cecilia Dahlberg och Johanna Ahl - IHM Business School, Göteborg

Årets silverhjul tillägnas:

Sponsring - The Last Farewell, Åbro bryggeri, AIK Fotboll & POST

Samhällsengagemang - "Vi öppnar upp när andra stänger", Tele2, Right to Play, Prime Public Relations & Academic Work Instajobs

Rättighetsinnehavare - DI Startup Tour, Onemotion IMC

Lokala Rättighetsinnehavare - Grönt Kort för Fair Play, Håkanson United & Stockholms Fotbollsförbund

Endorsement – AEG Fashion Wash – Pool & Electrolux

Event B2C - Halloween på Gröna Lund, Gröna Lund & Arclight

Event B2B - I´m in a Brand, Blixten & Co

Långsiktiga - Barncancergalan - det svenska humorpriset, Barncancerfonden, DNS - Discovery Network Sweden & FLX

Internationella - Dell Realize Sverige, Onemotion IMC

Interna Event - Coca-Cola European Partner Commercial Conference 2017, Eventyr & Coca-Cola European Partner (CCEP)

Innovativa koncept Boendeekonomi är jättekul!? – Emakina DBG, Occasion & Mikael Tillman, Producent

Kreativa lösning - Comviq studenthusvagn, Knut Kommunikation & ANR BBDO

Hantverk - Game of Phones, Atea Sverige & Edelman Deportivo

Digitala - Oddsets partiska kommentatorer, Jung Relations & DDB

SES Sponsrings & Eventsverige är den branschorganisation som leder och utvecklar sponsrings- och eventindustrin. Organisationens syfte och målsättning är formulerade i affärsidén: att skapa förutsättningar för våra medlemmar att utveckla sin verksamhet/affär inom sponsring och event. Organisationen startades som föreningen 1986 och har idag över 340 medlemsföretag där alla expertiser av branschen finns representerade såsom köpare, rättighetsinnehavare, arenor, byråer samt konsulter och leverantörer. SES arrangerar varje år tävlingen och branschgalan Gyllene Hjulet. 


Om Sponsrings & Eventsverige (SES)

SES Sponsrings & Eventsverige är den branschorganisation som leder och utvecklar sponsrings- och eventindustrin. Organisationens syfte och målsättning är formulerade i vår affärsidé: att skapa förutsättningar för våra medlemmar att utveckla sin verksamhet/affär inom sponsring & event som marknadsföringskanaler. Organisationen startades som föreningen 1986 och har idag över 340 medlemsföretag där alla expertiser av branschen finns representerade såsom köpare, rättighetsinnehavare, arenor, byråer samt konsulter och leverantörer.