2022-01-20 14:16Pressmeddelande

Bidragsinlämningen nu öppen till Gyllene Hjulet 2022

Äntligen är det åter dags att utse de bästa event- och sponsringsprojekten  i branschtävlingen för alla som jobbar med upplevelsebaserad kommunikation! Tävlingen är öppen till den 22 februari och inkluderar i år projekt genomförda under perioden 1 jan 2020 – 31 dec 2021.

Gyllene Hjulet uppmärksammar och hyllar aktörer som på ett kreativt sätt nyttjat intresse- och upplevelsebaserad kommunikation för att skapa effekt. Tävlingen, som är en kommunikationstävling, har funnits sedan 1998 och belönar projekt som visat på stor kreativ höjd och effektfullt genomslag.

Två flugor i en smäll
I årets upplaga av Gyllene Hjulet har vi valt att bemöta de annorlunda och unika förutsättningarna som nu råder på fler olika sätt i tävlingen. Dels har vi valt att slå två flugor i en smäll och inkluderar projekt som är genomförda under de två senaste åren - dvs 1 jan 2020 – 31 dec 2021.

Nya kategorier
Vi har dessutom valt att dela upp kategorierna i två olika tävlingsgrupper: SPONSRING och EVENT/EXPO och utöka tävlingen till totalt 20 kategorier. Årets kategori-nykomlingar är Årets Digitala B2B Event/Expo, Årets Digitala B2C Event/Expo, Årets Digitala Interna Event/Expo, Årets Kultur-/Underhållningssponsring
Årets Sportsponsring och Årets Event.

Syftet är att mer specifikt och träffsäkert avgränsa dagens något brokiga skara sponsrings- och eventprojekt, för att våra tävlanden inom respektive kategori ska kunna mötas och mätas mer rättvist inom ramen för sina egna avgränsade spelplaner.

Det bästa av de bästa
I kategorierna ÅRETS SPONSRING och ÅRETS EVENT har man i år inte möjlighet att lämna in specifika bidrag - utan alla inskickade bidrag, oavsett kategori, är direktkvalificerade. Juryn utser bland dessa - det sponsringsprojektet och det eventprojektet som är det bästa av de bästa!

Självklart ska alla vinnare annonseras, hyllas och firas på den stora branschfesten Gyllene Hjulet senare i vår.

DEADLINE BIDRAGSINLÄMNING: 22 februari kl. 17.00



Om Sponsrings & Eventsverige (SES)

SES, Sponsrings & Eventsverige, är branschorganisationen med över 250 medlemsföretag inom intresse- och upplevelseindustrin i Sverige och som varje år arrangerar sponsrings- och eventbranschens prestigefyllda tävling Gyllene Hjulet. Organisationen startades som förening 1986 och har idag runt 250 medlemsföretag som planerar och genomför majoriteten av landets större evenemang, event, möten, mässor och sponsorskap i egenskap av köpare, byråer, rättighetsinnehavare, arrangörer, anläggningar och arenor, konsulter, destinationer och leverantörer.