2022-12-15 08:50Pressmeddelande

Gyllene Hjulet presenterar jury och juryordförande

Idag den 15 december presenterar SES (Sponsrings & Eventsverige) juryn för branschtävlingen Gyllene Hjulet 2023. Årets juryordförande är Sofia Thomasson, creative planner från Minnesota Communication, tillsammans med Linus Almqvist som har lång erfarenhet av upplevelsebaserad kommunikation från exempelvis Vattenfall, Barncancerfonden och Ramboll. Tävlingen omfattar projekt genomförda under 2022 och är öppen för bidragsinlämning från och med den 15 december till den 6 februari. Finalen går av stapeln den 26 april på Münchenbryggeriet i Stockholm där den prisbelönta kocken Tommy Myllymäki står för mat- och dryckesupplevelsen.

Gyllene Hjulet uppmärksammar och hyllar näringslivs- och samhällsaktörer som på ett kreativt sätt nyttjar intresse- och upplevelsebaserad kommunikation för att skapa affärsmässig effekt. Tävlingen fyller 25 år under 2023 och har nu något färre tävlingskategorier. Nytt är även att ”LIVE-pitchen” gör efterlängtad comeback som tävlingsmoment.

Årets Jury

Årets jury består av representanter från byråer, rättighetsinnehavare, medier, köpare av event och sponsring samt representanter från expomediet.

Event

Juryordförande: Sofia Thomasson, Creative Planner, Minnesota Communication.

Ingmari Pagenkemper, vd Cirkus Venues.    
Petra Englund, Director of Sales Sweden, Nordic Choice.                  
Niclas Rahm, CCO, Eventyr Nineyards.
Tomasz Pieniazek, Creative Director/co-founder, Onemotion.
Hendelis Elias, projektledare för Musiksupporten, Fanzingo.
Jonas Dahlberg, vd, NOLIA.
Pehr Palm, vd, Event in Skåne.
Vala Esfahanian, Head of Events & Brands, United Stage
Adam Graffman, COO & Partner, Le Pacte
Amanda Persson, CE & Event RRP Specialist, Philip Morris
Martina Lorentzson, Brand Experience Project Manager, Carlsberg
Jenni Goldberg, Marknadskommunikatör, ATEA
Nasim Abu Qouta, Chief revenue officer, 1337 Esport AB/ Right Bridge Ventures Group

Sponsring

Juryordförande: Linus Almqvist, styrelseledamot Sveriges annonsörer och Stockholms stadsmission.

Caroline Högmyr, Head of Marketing, Filmstaden. 
Ronnie Schmidt, Head of Corporate Partnerships & Foundations, Rädda Barnen.
Charlotta Kamstedt, Verksamhetsansvarig, Tim Bergling Foundation.
Ida Antebro, Commercial Director, Bambuser Plus
Mirelle Andreasson, Partner & Business Developer, Tango Brand Alliances. 
Maria Redén, Grundare & vd, Redén Communication. 
Tobias Hauff, Marketing and Sales Director, Sveriges Olympiska Kommitté.
Daniel Björklund, Head of Sports & Entertainment/Client Executive, Dentsu Creative
Håkan Blidberg, Marknad och Kommunikationschef, Svenska Skidskytteförbundet
Ulrika Sundblad, Marknads- och kommunikationsdirektör, OBOS
Johan Nyth, Kommersiellt ansvarig Gothenburg Horse Show, Got Event
Lama Abu Iseifan, Sponsrings och partnerskaps specialist, konsult
Mattias Tappert, Chef Samarbeten & segment, SJ
Oscar Wallin, Head of Production, Håkanson United

Upplevelseindustrin och branschen för event och sponsring är på stark tillväxt och har hämtat sig bra efter pandemin vilket borgar för starka bidrag i Gyllene Hjulet 2023.

- Event- och sponsringsbranschen har haft ett riktigt bra år vilket gör det spännande att öppna upp Gyllene Hjulet den 15 december. Vi är glada att presentera Linus Almqvist och Sofia Thomasson som juryns ordförande vilket säkerställer en hög professionell genomlysning och bedömning av de inlämnade bidragen, säger Malin Ekman, Verksamhetschef SES

- Vi hoppas kunna bidra med vår kunskap och erfarenhet till att utse de mest effektiva och nytänkande projekten som genomförts under 2022. Gyllene Hjulet är en tävling och utmärkelse som inte bara hyllar och uppmärksammar — den främjar också lusten till utveckling för hela upplevelse- och eventbranschen. Låt oss fortsätta att inspireras av varandra! säger Sofia Thomasson och Linus Almqvist, årets juryordförande Gyllene Hjulet 2023.

Projekt genomförda under perioden 1 jan 2022 – 31 dec 2022 kan skickas in från och med den 15 december, då även biljetterna till Gyllene Hjulets kvällsevent släpps. Som tidigare meddelats är det artist- och brand experience-byrån Jubel som är SES samarbetspartner 2023.



Om Sponsrings & Eventsverige (SES)

SES, Sponsrings & Eventsverige, är branchorganisationen som främjar mötesupplevelser mellan varumärken och människor och som med gemensam kraft verkar för branschens bästa. Våra drygt 230 medlemsföretag planerar och genomför majoriteten av landets större evenemang, event, möten, mässor och sponsorskap i egenskap av köpare, byråer, rättighetsinnehavare, arrangörer, anläggningar och arenor, konsulter, destinationer och leverantörer. SES är en katalysator för branschen och verkar för att höja kunskapsnivån, förståelsen och värdet av mötesupplevelser genom nätverkande, kunskapsutbyte, inspirerande och fördjupande föreläsningar och seminarier.


Kontaktpersoner

Cecilia Bungss
Marknads & kommunikationsansvarig
Cecilia Bungss