2018-02-02 06:30Pressmeddelande

Här är juryn för Gyllene Hjulet

null

Den 26 april arrangeras den 21:e upplagan av Gyllene Hjulet. Nu annonseras tävlingens 27 jurymedlemmar.

Gyllene Hjulet arrangeras av SES - Sponsrings & Eventsverige och uppmärksammar och hyllar aktörer som på ett kreativt sätt nyttjat intresse- och upplevelsebaserad kommunikation för att skapa effekt.

Juryn, vilka består av 27 personer med gedigen bakgrund ifrån branschen, delas in i tre olika jurygrupper som bedömer tävlingsbidragen som skickas in under de olika kategorierna.

– Vi har eftersträvat en sammansättning som väl företräder branschen nationellt och med representanter från flera regioner med olika bakgrunder inom event, sponsring och kommunikation tycker vi att vi lyckats mycket väl, säger jurymoderator Cecilia Perlind, Head of Communications Kantar-Sifo.

Tillsammans ska således 27 branschexperter genom ett tufft juryförfarande få fram 2017:s bästa projekt och kampanjer inom event och sponsring. Årets vinnare presenteras på den uppskattade Gyllene Hjulet-galan den 26 april på Annexet, Stockholm.

Årets jury består av

Ann Johansson, Chef på Halmstad Convention Bureau

Annika Bränning, Insamlingschef Företag UNICEF

Caroline Axelius, Konceptchef TV4

Christina Lentell, Client Director McCANN

Erik Frithiof, Affärsutvecklingsansvarig Dreambag

Eva-Marie Röhl, Reklamchef ATG

Fredrik Kullberg, Marknadschef Apotek Hjärtat

Harriet Tiderman Säfwenberg, Kommunikationschef En Svensk Klassiker

Henrik Berndtson, Partner & VP Sales Blixten & Co

Joakim Gustafsson, Sponsorship & Event Manager SEB

Josefin Sollander, Sponsorships and Business Development Skansen

Josephine Sirander, Sponsorship Manager ÅF

Lena Hermansson, Sponsorchef Vasaloppet

Lennart Söderberg, Account Director MKTG

Malin Duintjer, Insamlings- och marknadschef Stiftelsen Friends

Marie Bark, Marknadschef Preem

Marie Lasota, VD PS Communication

Mathias Kemi, Director Sponsorship & Partnership Scandic Hotels

Mirelle Andreasson, Business Developer & Partner Tango

Olle Håkanson, Partner Håkanson United

Sofi Franzén, VD Eventyr

Sofia Juhlin, Marknadschef MyNewsDesk

Stefan De Flon, Brand Manager SAAB

Thomas Andersson, Försäljningschef Gothia Cup

Tommy Brotte, VD Interaktiva Möten

Ulrika Johansson, Projektledare Events Brand Bus Tele2

Ulrika Norin, Partner Likehouse Kommunikation och Media


Om tävlingen Gyllene Hjulet

Branschtävlingen Gyllene Hjulet uppmärksammar och hyllar företag och organisationer som på ett kreativt sätt nyttjat intresse- och upplevelsebaserad kommunikation för att skapa effekt. Årets tävling har 15 kategorier och till och med torsdag 8 februari går det att skicka in tävlingsbidrag i de olika kategorierna. Vinnarna koras på galan som hålls den 26 april på Annexet, Stockholm.

Läs mer om Gyllene Hjulet och de 15 tävlingskategorierna på: ses.se/gyllene-hjulet

SES Sponsrings & Eventsverige är den branschorganisation som leder och utvecklar sponsrings- och eventindustrin. Organisationens syfte och målsättning är formulerade i affärsidén: att skapa förutsättningar för våra medlemmar att utveckla sin verksamhet/affär inom sponsring och event. Organisationen startades som föreningen 1986 och har idag över 340 medlemsföretag där alla expertiser av branschen finns representerade såsom köpare, rättighetsinnehavare, arenor, byråer samt konsulter och leverantörer. Varje år arrangerar SES branschtävlingen och galan Gyllene Hjulet. 


Om Sponsrings & Eventsverige (SES)

SES Sponsrings & Eventsverige är den branschorganisation som leder och utvecklar sponsrings- och eventindustrin. Organisationens syfte och målsättning är formulerade i vår affärsidé: att skapa förutsättningar för våra medlemmar att utveckla sin verksamhet/affär inom sponsring & event som marknadsföringskanaler. Organisationen startades som föreningen 1986 och har idag över 340 medlemsföretag där alla expertiser av branschen finns representerade såsom köpare, rättighetsinnehavare, arenor, byråer samt konsulter och leverantörer.