Den 26 april arrangeras den 21:e upplagan av Gyllene Hjulet. Nu annonseras tävlingens 27 jurymedlemmar.
Gyllene Hjulet arrangeras av SES - Sponsrings & Eventsverige och uppmärksammar och hyllar aktörer som på ett kreativt sätt nyttjat intresse- och upplevelsebaserad kommunikation för att skapa effekt.
Juryn, vilka består av 27 personer med gedigen bakgrund ifrån branschen, delas in i tre olika jurygrupper som bedömer tävlingsbidragen som skickas in under de olika kategorierna.
– Vi har eftersträvat en sammansättning som väl företräder branschen nationellt och med representanter från flera regioner med olika bakgrunder inom event, sponsring och kommunikation tycker vi att vi lyckats mycket väl, säger jurymoderator Cecilia Perlind, Head of Communications Kantar-Sifo.
Tillsammans ska således 27 branschexperter genom ett tufft juryförfarande få fram 2017:s bästa projekt och kampanjer inom event och sponsring. Årets vinnare presenteras på den uppskattade Gyllene Hjulet-galan den 26 april på Annexet, Stockholm.
Årets jury består av
Ann Johansson, Chef på Halmstad Convention Bureau
Annika Bränning, Insamlingschef Företag UNICEF
Caroline Axelius, Konceptchef TV4
Christina Lentell, Client Director McCANN
Erik Frithiof, Affärsutvecklingsansvarig Dreambag
Eva-Marie Röhl, Reklamchef ATG
Fredrik Kullberg, Marknadschef Apotek Hjärtat
Harriet Tiderman Säfwenberg, Kommunikationschef En Svensk Klassiker
Henrik Berndtson, Partner & VP Sales Blixten & Co
Joakim Gustafsson, Sponsorship & Event Manager SEB
Josefin Sollander, Sponsorships and Business Development Skansen
Josephine Sirander, Sponsorship Manager ÅF
Lena Hermansson, Sponsorchef Vasaloppet
Lennart Söderberg, Account Director MKTG
Malin Duintjer, Insamlings- och marknadschef Stiftelsen Friends
Marie Bark, Marknadschef Preem
Marie Lasota, VD PS Communication
Mathias Kemi, Director Sponsorship & Partnership Scandic Hotels
Mirelle Andreasson, Business Developer & Partner Tango
Olle Håkanson, Partner Håkanson United
Sofi Franzén, VD Eventyr
Sofia Juhlin, Marknadschef MyNewsDesk
Stefan De Flon, Brand Manager SAAB
Thomas Andersson, Försäljningschef Gothia Cup
Tommy Brotte, VD Interaktiva Möten
Ulrika Johansson, Projektledare Events Brand Bus Tele2
Ulrika Norin, Partner Likehouse Kommunikation och Media
Om tävlingen Gyllene Hjulet
Branschtävlingen Gyllene Hjulet uppmärksammar och hyllar företag och organisationer som på ett kreativt sätt nyttjat intresse- och upplevelsebaserad kommunikation för att skapa effekt. Årets tävling har 15 kategorier och till och med torsdag 8 februari går det att skicka in tävlingsbidrag i de olika kategorierna. Vinnarna koras på galan som hålls den 26 april på Annexet, Stockholm.
Läs mer om Gyllene Hjulet och de 15 tävlingskategorierna på: ses.se/gyllene-hjulet
SES Sponsrings & Eventsverige är den branschorganisation som leder och utvecklar sponsrings- och eventindustrin. Organisationens syfte och målsättning är formulerade i affärsidén: att skapa förutsättningar för våra medlemmar att utveckla sin verksamhet/affär inom sponsring och event. Organisationen startades som föreningen 1986 och har idag över 340 medlemsföretag där alla expertiser av branschen finns representerade såsom köpare, rättighetsinnehavare, arenor, byråer samt konsulter och leverantörer. Varje år arrangerar SES branschtävlingen och galan Gyllene Hjulet.
SES Sponsrings & Eventsverige är den branschorganisation som leder och utvecklar sponsrings- och eventindustrin. Organisationens syfte och målsättning är formulerade i vår affärsidé: att skapa förutsättningar för våra medlemmar att utveckla sin verksamhet/affär inom sponsring & event som marknadsföringskanaler. Organisationen startades som föreningen 1986 och har idag över 340 medlemsföretag där alla expertiser av branschen finns representerade såsom köpare, rättighetsinnehavare, arenor, byråer samt konsulter och leverantörer.