2019-02-07 12:18Pressmeddelande

Här är juryn för Gyllene Hjulet 2019!

Här är de, personerna som bestämmer vilket sponsorskap, event eller expoprojekt som var bäst förra året. Här är de, personerna som bestämmer vilket sponsorskap, event eller expoprojekt som var bäst förra året.

Den 11 april arrangeras den 22:e upplagan av Gyllene Hjulet. Nu annonseras tävlingens 27 jurymedlemmar.

Tillsammans ska 27 branschexperter, som alla jobbar inom event, sponsring och expo, få fram 2018:s bästa projekt och kampanjer där man nyttjat intresse- och upplevelsebaserad kommunikation för att skapa effekt. Juryn är uppdelad i tre jurygrupper när de utser årets nominerade vilka annonseras den 6 mars under ett nomineringsmingel. Årets vinnare presenteras sedan på Gyllene Hjulet-galan den 11 april på Annexet, Stockholm.

- Tillsammans har jurymedlemmarna en bred erfarenhet och gedigen kompetens inom upplevelsebaserad kommunikation. Jag tycker att vi har lyckats extra bra med sammansättningen i år. Årets bidrag har nu de allra bästa förutsättningarna för att få en kompetent och rättvis bedömning, menar Ulrika Molin, vd SES.

 

Årets jury består av

 

Anna Alfonzetti, Account Manager Garbergs

Christina Thörnwall, Event- och Affärsutvecklingsansvarig Bonniers Konsthall

David Klint, Managing Partner Le Pacte

Dersim Sylwan, Sverigechef Kindred Group  

Ellen Sandklef, VD Sapide

Fredrik Göransson, VD Nine Yards

Fredrik Sjöström, Communication & Sponsorship Manager Cloetta

Hanna Meuser, Manager Recruitment & Employer Branding Sandvik

Henrik Svensson, Försäljningschef Göteborgsvarvet

Jannike Forslund, Brand Manager Telia

Jessica W Sandberg, Föreläsare & Spin Doctor, Besvärlig sedan 1977

Johan Lotsander, Eventansvarig Gröna Lund

Jonas Bodin, Partner Creative Meetings

Jörgen Persson, Avdelningschef Evenemang & Marknad Riksidrottsförbundet

Katarina Swanström, Head of Development Moderna Muséet

Lena Strand, Marknadschef Folksam

Mikael Jansson, VD Fairlink

My Bäck, Marknadschef Adidas

Patrik Tengwall, Evenemangsstrateg Stockholms stad

Peter Björklund, Marketing Partnership Manager Luger/Live Nation

Peter Lingmerth, Business Unit Manager Mediatec Sweden

Peter Mårtensson, Ansvarig Sponsring & Event Bergendahls Food

Pia Kalischer, Evenemangsansvarig Sveriges Radio

Siri von Zeipel Vincent, Strategic Project Manager FLB Europa

Tomas Björklund, Head of Sponsoring & Event Nordea

Ulf Björnemark, VD Pack Train

Victoria Huusko, Senior Manager Sales Stockholm Live

 

Om tävlingen Gyllene Hjulet

Branschtävlingen Gyllene Hjulet arrangeras av SES - Sponsrings & Eventsverige vars syfte är att uppmärksamma och hylla företag och organisationer som på ett kreativt sätt nyttjat intresse- och upplevelsebaserad kommunikation för att skapa effekt. Årets tävling har 15 kategorier. Vinnarna koras på galan som hålls den 11 april på Annexet, Stockholm.

 

Läs mer om Gyllene Hjulet och de 15 tävlingskategorierna på: ses.se/gyllene-hjulet


Om Sponsrings & Eventsverige (SES)

SES Sponsrings & Eventsverige är den branschorganisation som leder och utvecklar sponsrings- och eventindustrin. Organisationens syfte är att alla ska förstå värdet av intresse- och upplevelsebaserad kommunikation. Organisationen startades som föreningen 1986 och har idag över 350 medlemsföretag där alla expertiser av branschen finns representerade såsom köpare, rättighetsinnehavare, arenor, byråer samt konsulter och leverantörer. SES arrangerar varje år branschtävlingen och galan Gyllene Hjulet för att uppmärksamma och hylla projekt som nyttjat upplevelsebaserad kommunikation för att skapa effekt.