Den 11 april arrangeras den 22:e upplagan av Gyllene Hjulet. Nu annonseras tävlingens 27 jurymedlemmar.
Tillsammans ska 27 branschexperter, som alla jobbar inom event, sponsring och expo, få fram 2018:s bästa projekt och kampanjer där man nyttjat intresse- och upplevelsebaserad kommunikation för att skapa effekt. Juryn är uppdelad i tre jurygrupper när de utser årets nominerade vilka annonseras den 6 mars under ett nomineringsmingel. Årets vinnare presenteras sedan på Gyllene Hjulet-galan den 11 april på Annexet, Stockholm.
- Tillsammans har jurymedlemmarna en bred erfarenhet och gedigen kompetens inom upplevelsebaserad kommunikation. Jag tycker att vi har lyckats extra bra med sammansättningen i år. Årets bidrag har nu de allra bästa förutsättningarna för att få en kompetent och rättvis bedömning, menar Ulrika Molin, vd SES.
Årets jury består av
Anna Alfonzetti, Account Manager Garbergs
Christina Thörnwall, Event- och Affärsutvecklingsansvarig Bonniers Konsthall
David Klint, Managing Partner Le Pacte
Dersim Sylwan, Sverigechef Kindred Group
Ellen Sandklef, VD Sapide
Fredrik Göransson, VD Nine Yards
Fredrik Sjöström, Communication & Sponsorship Manager Cloetta
Hanna Meuser, Manager Recruitment & Employer Branding Sandvik
Henrik Svensson, Försäljningschef Göteborgsvarvet
Jannike Forslund, Brand Manager Telia
Jessica W Sandberg, Föreläsare & Spin Doctor, Besvärlig sedan 1977
Johan Lotsander, Eventansvarig Gröna Lund
Jonas Bodin, Partner Creative Meetings
Jörgen Persson, Avdelningschef Evenemang & Marknad Riksidrottsförbundet
Katarina Swanström, Head of Development Moderna Muséet
Lena Strand, Marknadschef Folksam
Mikael Jansson, VD Fairlink
My Bäck, Marknadschef Adidas
Patrik Tengwall, Evenemangsstrateg Stockholms stad
Peter Björklund, Marketing Partnership Manager Luger/Live Nation
Peter Lingmerth, Business Unit Manager Mediatec Sweden
Peter Mårtensson, Ansvarig Sponsring & Event Bergendahls Food
Pia Kalischer, Evenemangsansvarig Sveriges Radio
Siri von Zeipel Vincent, Strategic Project Manager FLB Europa
Tomas Björklund, Head of Sponsoring & Event Nordea
Ulf Björnemark, VD Pack Train
Victoria Huusko, Senior Manager Sales Stockholm Live
Om tävlingen Gyllene Hjulet
Branschtävlingen Gyllene Hjulet arrangeras av SES - Sponsrings & Eventsverige vars syfte är att uppmärksamma och hylla företag och organisationer som på ett kreativt sätt nyttjat intresse- och upplevelsebaserad kommunikation för att skapa effekt. Årets tävling har 15 kategorier. Vinnarna koras på galan som hålls den 11 april på Annexet, Stockholm.
Läs mer om Gyllene Hjulet och de 15 tävlingskategorierna på: ses.se/gyllene-hjulet
SES Sponsrings & Eventsverige är den branschorganisation som leder och utvecklar sponsrings- och eventindustrin. Organisationens syfte är att alla ska förstå värdet av intresse- och upplevelsebaserad kommunikation. Organisationen startades som föreningen 1986 och har idag över 350 medlemsföretag där alla expertiser av branschen finns representerade såsom köpare, rättighetsinnehavare, arenor, byråer samt konsulter och leverantörer. SES arrangerar varje år branschtävlingen och galan Gyllene Hjulet för att uppmärksamma och hylla projekt som nyttjat upplevelsebaserad kommunikation för att skapa effekt.