2021-06-18 07:00Pressmeddelande

Niklas Söderberg kliver av som SES verksamhetschef

Sponsrings & Eventsveriges Niklas Söderberg väljer att kliva av sin tjänst som verksamhetschef och kliva på den skräddarsydda rollen som byråchef på hybridbyrån Homage. Niklas började på SES i augusti 2019 och har under dessa år med stor framgång stärkt kännedomen om SES och flyttat fram SES positioner som drivande opinionsbildare och ett språkrör för branschen.

"Resan som verksamhetschef för SES blev kanske något kortare än jag tänkt, och det är med blandade känslor detta beslut fattats. Jag hade inga planer på att byta jobb, men när jag erbjöds den skräddarsydda tjänsten på Homage kände jag att jag var tvungen att ta chansen. Detta innebär en unik möjlighet för mig att utvecklas samt en spännande utmaning som jag inte kan tacka nej till", säger Niklas Söderberg - verksamhetschef SES.

"Det är självklart jättetråkigt att Niklas väljer att kliva av sitt uppdrag hos oss på SES. I utmanande tider har han varit starkt bidragande till att utveckla organisationen in i en ny tid och med det stärkt SES position som branschorganisation. Vi i styrelsen har stor respekt för hans engagemang och driv. Vi önskar Niklas all lycka i sin nya roll och ser fram emot att ta del av hans framgångar och passar samtidigt på att gratulera vår medlem Homage till en fantastiskt rekrytering", säger Therése Sundling Liljedahl – ordförande SES.

"SES är en fantastisk organisation som det varit en förmån att få leda. Det har varit en härlig och utvecklande resa tillsammans med duktiga och engagerade människor – trots ett tufft 2020. Branschen samlar människor med ett genuint intresse för upplevelsebaserad kommunikation som jag ser fram emot att fortsätta utvecklas tillsammans med som aktiv medlem i SES", avslutar Niklas Söderberg.

Niklas lämnar sitt uppdrag hos SES den 19 juli och ersätts då av tillförordnad verksamhetschef Malin Ekman, som leder SES verksamhet tills vidare.

Om Sponsrings & Eventsverige (SES)

SES, Sponsrings & Eventsverige, är branschorganisationen med över 250 medlemsföretag inom intresse- och upplevelseindustrin i Sverige och som varje år arrangerar sponsrings- och eventbranschens prestigefyllda tävling Gyllene Hjulet. Organisationen startades som förening 1986 och har idag runt 250 medlemsföretag som planerar och genomför majoriteten av landets större evenemang, event, möten, mässor och sponsorskap i egenskap av köpare, byråer, rättighetsinnehavare, arrangörer, anläggningar och arenor, konsulter, destinationer och leverantörer.

Therése Sundling Liljedahl
Styrelseordförande SES