2019-08-21 07:49Pressmeddelande

Nya SES-organisationen på plats

SES, Sponsrings & Eventsverige, är den samlande kraften bakom den dynamiska och växande intresse- och upplevelseindustrin i Sverige. SES medlemmar och samarbetspartners planerar och genomför majoriteten av landets större evenemang, event, möten, mässor och sponsorskap. Nu anställs tre personer till en ny projektstyrd hybridorganisation för att öka förmågan att utveckla branschen och leverera medlemsnytta.

”Det känns fantastiskt att kunna ta ett nytt steg i utvecklingen av SES. Intresset för tjänsterna var mycket stort men det var tre personer som stack ut i mängden och imponerade på styrelsen. Kompetensen och engagemanget i det nya teamet bådar extremt gott för framtiden och vi ser fram emot att utvecklas tillsammans", säger Ricky Strandberg, styrelseordförande i SES.

Ny affärsdrivande verksamhetschef blir Niklas Söderberg med gedigen erfarenhet inom sponsring och event på bland annat Cloetta. Niklas kommer att ha huvudansvaret för SES fortsatta tillväxt och teamutveckling.  

”Jag brinner verkligen för det upplevelsebaserade mötet, och vill att SES ska växa och göra ännu större avtryck genom innehåll som berör", säger Niklas Söderberg, ny verksamhetsansvarig på SES.

Malin Ekman blir ny ansvarig för marknad och kommunikation hos SES. Med bred erfarenhet inom marknadskommunikation från bl a StepStone, Westers och KlarSynt, samt specifik mässerfarenhet från Sollentuna- och Kistamässan, kommer hon i sin roll att utveckla SES externa kommunikation och driva opinion kring viktiga branschfrågor.

Ulrika Eng kommer i den nya rollen som medlemsansvarig vara huvudkontakt för medlemmar, utveckla SES mötesplatser och säkerställa leveransen mot medlemmar. Hon har en bakgrund som projektledare inom olika branscher samt arbetat med företagssamarbeten på bl a Dagens Industri, Cancerfonden och nu senast på Fotografiska i Stockholm.



Om Sponsrings & Eventsverige (SES)

SES, Sponsrings & Eventsverige, är den samlande kraften bakom den dynamiska och växande intresse- och upplevelseindustrin i Sverige. Våra medlemmar och samarbetspartners planerar och genomför majoriteten av landets större evenemang, event, möten, mässor och sponsorskap. Organisationens syfte är att alla ska förstå värdet av intresse- och upplevelsebaserad kommunikation. Organisationen startades som föreningen 1986 och har idag över 350 medlemsföretag där alla expertiser av branschen finns representerade såsom köpare, rättighetsinnehavare, arenor, mässor, byråer samt konsulter och leverantörer. SES arrangerar varje år branschtävlingen och galan Gyllene Hjulet för att uppmärksamma och hylla projekt som nyttjat upplevelsebaserad kommunikation för att skapa effekt.