2022-05-20 06:15Pressmeddelande

SES välkomnar två nya ledamöter i styrelsen

Aida Winnerström och Abel AbrahamAida Winnerström och Abel Abraham

På Sponsrings & Eventsveriges Årsmöte på torsdagen valdes två nya ledamöter in i styrelsen; Abel Abraham CSR-ansvarig hos Hammarby Fotboll och Aida Winnerström utbildningsansvarig i Landskrona stad.

"Styrelsens strävan för framtiden är att, tillsammans med verksamheten och dess ledarskap, kraftsamla till en ännu starkare organisation som ska jobba mer operativt kring medlemsvärden, inspiration och kunskap. Med detta i åtanke är vi glada att presentera dessa nytillskott, som i sina roller har gjort stort avtryck och skillnad i vår bransch på ett sätt som är förenliga med våra värderingar inom Sponsrings & Eventsverige.” säger Therése Sundling Liljedahl, ordförande SES.

Abel Abraham jobbar sedan 2014 för Hammarby Fotboll och är bland annat initiativtagare och ansvarig till föreningens CSR-projekt ”Samhällsmatchen” som är samlingsnamnet för deras insatser i och för samhället.

"Jag ser mitt engagemang i SES som en möjlighet att positivt påverka den utvecklingspotential som finns i branschen, där kommunikation är nyckeln att nå fler olika typer av människor och kompetenser. SES ska vara relevanta för alla branschaktiva i Sverige", säger Abel Abraham.

Aida Winnerström jobbar i Landskrona stad som utbildningsansvarig på
Eventkoordinatorutbildningen.
Aida har tidigare erfarenhet från diverse uppdrag inom evenemangsnäringen - däribland som marknadschef på Wallmans Helsingborg och som krögare drivit ett flertal restauranger.

"Det finns en stor potential i den södra regionen och jag ser fram emot att bli en drivande kraft i arbetet att jobba aktivt i att vidareutveckla SES verksamhet inom kompetenshöjning, nätverksträffar och inspiration och ta vara på kraften inom nätverket", menar Aida Winnerström.

Aida och Abel får sällskap av sittande/omvalda styrelseledamöter Therése Sundling Liljedahl (Ordförande), Niklas Turner Olovzon (Vice ordförande/VD och grundare, Passion Lab), Maria Guggenberger (Head of CSR, ATG), Anders Albertsson (Distriktsidrottschef, RF-SISU Västra Götaland), Cecilia Perlind (General Manager Communications, Kantar Sifo), Karl Skoog (Marknads- och kommunikationschef, Hjärnfonden), Krister Berg (CEO, NPG Expo), Lennart Johansson (Operation & Security Manager på Easyfairs Nordic), Ann Jacobsson (Strateg, Heja!) och Krister Svensson (Försäljningschef, SJ).

SES älskar möten. Vi är branschorganisationen som arrangerar inspirerande seminarium, nätverksträffar, utbildningar och driver opinion i olika branschfrågor kring research och insikter för våra 230 medlemsföretag, som planerar och genomför majoriteten av landets större evenemang, event, möten, mässor och sponsorskap i egenskap av köpare, byråer, rättighetsinnehavare, arrangörer, anläggningar och arenor, konsulter, destinationer och leverantörer. Vi verkar för evenemangsindustrin som skapar förutsättningar så att fans kan uppleva festivaler, att publikens jubel kan pumpa i gång adrenalinet i derbyn, att varumärken kan möta artister, att samhällsengagemang kan skapa förutsättningar som inte våra politiker lyckas med och att dörrarna kan öppnas samtidigt som den sista limsträngen precis torkat bakom skylten när tusentals mässbesökare får uppleva senaste inredningstrenderna. Listan blir lång. Och vi arrangerar även sponsrings- och eventbranschens prestigefyllda tävling Gyllene Hjulet.

Therése Sundling Liljedahl
Styrelseordförande SES