2020-10-16 11:31Pressmeddelande

Vinnarna i Årets Studenthjul 2020 är...

Alice Trennestam, Amanda Blomqvist, Elin Kallur - Vinnare Årets Studenthjul 2020Amanda Blomqvist, Alice Trennestam, Elin Kallur - Vinnare Årets Studenthjul 2020

Ett stort grattis till Alice Trennestam, Amanda Blomqvist och Elin Kallur som studerar till Konceptutvecklare Event & Besöksnäring på IHM Business School i Stockholm som med en övertygande lösning kammade hem vinsten i Årets Studenthjul 2020.

Gyllene Hjulets kategori Studenthjulet syftar till att lyfta och uppmuntra framtida kollegor som står inför dörren att komma ut i kommunikationsbranschen. Årets Studenthjul utgör en egen tävling i Gyllene Hjulet där lag om max fyra studerande möter en brief som ska besvaras med ett kreativt koncept inom 48 timmar.

Passion Lab, den flerfaldigt prisbelönta Brand Emotion-byrån som sätter varumärken i rörelse, är årets partner till Studenthjulet och har tillsammans med den stora sponsrings- och eventköparen ICA skapat årets tävlingsbrief;

Som team utveckla en idé för hur Klara, färdiga, städa! ska kommuniceras och aktiveras, för att skapa uppmärksamhet, engagemang och gillande. Hur ICA genom Städa Sverige, ICA-handlarna, idrottsföreningar och ungdomar kan skapa kännedom kring projektet, ökat engagemang kring att städa, få fler kunder att välja miljökassen i butiken samt totalt en ökad attraktion till ICA.

– Vi är alla så imponerade av vinnarna. Alice, Amanda och Elin hade dels tagit fram en spännande skriftlig och visuell lösning - med bra balans mellan gedigen research, strategisk höjd och utmanande kreativitet - och gjorde dels en fantastisk muntlig presentation. Att kunna pitcha in en lösning live är ju avgörande i den så kallade verkligheten. Med pondus och smittande engagemang tog de med oss på en resa där juryn var helt enig om det vinnande slutresultatet, säger Niklas Turner Olovzon, vd och grundare, Passion Lab.

 



Om Sponsrings & Eventsverige (SES)

SES är den branschorganisation som leder och utvecklar sponsrings- och eventindustrin. Organisationens syfte är att få alla att förstå värdet av intresse- och upplevelsebaserad kommunikation. Organisationen startades som föreningen 1986 och har idag över 300 medlemsföretag där expertisen av branschen finns representerade såsom köpare, rättighetsinnehavare, arenor, byråer samt konsulter och leverantörer. SES arrangerar varje år branschtävlingen och galan Gyllene Hjulet.