Den 26 april bjuder SES och partners in till den 25:e upplagan av Gyllene Hjulet. Finalen sker på Münchenbryggeriet i Stockholm där en av Sveriges främsta kockar, Tommy Myllymäki, står för mat- och dryckesupplevelsen.
Årets final med efterföljande 25-årsfest blir ett ljust och inspirerande firande där SES väljer att hylla hela upplevelsebranschen. Åren 2020 och 2021 var en minst sagt utmanande period för event och sponsring men bidragen i årets Gyllen Hjulet visar att branschen har kommit tillbaka starkare och mer kreativ än någonsin.
Gyllene Hjulet är en renodlad kommunikationstävling och belönar projekt som visat på stor kreativ höjd och ett effektfullt genomslag. Sveriges bästa projekt inom event, expo och sponsring hyllas och prisas i hela 16 kategorier.
Här nedan presenteras finalisterna som har möjlighet att ta hem ett Gyllene Hjul 2023:
EVENTKATEGORIERNA:
ÅRETS B2B EVENT
ÅRETS B2C EVENT
ÅRETS INTERNA EVENT
ÅRETS EXPO
ÅRETS HANTVERK
ÅRETS KREATIVA EVENT
SPONSRINGSKATEGORIERNA:
ÅRETS KULTUR-/UNDERHÅLLNINGSSPONSRING
ÅRETS LÅNGSIKTIGA SPONSRING
ÅRETS LOKALA RÄTTIGHET
ÅRETS NATIONELLA RÄTTIGHET
ÅRETS SAMHÄLLSSENGAGEMANG
ÅRETS SPORTSPONSRING
ÅRETS ENDORSEMENT
ÅRETS INNOVATIVA SPONSRING
Stort lycka till önskar vi på SES alla finalister den 26 april!
Årets Jury som arbetat fram årets finalister består av representanter från byråer, rättighetsinnehavare, medier, köpare av event och sponsring samt representanter från expomediet.
Juryordförande event: Sofia Thomasson, Creative Planner, Minnesota Communication.
Ingmari Pagenkemper, vd Pagenkemper Limited
Petra Englund, Director of Sales Sweden, Nordic Choice
Niclas Rahm, CCO, Eventyr Nineyards
Tomasz Pieniazek, Creative Director/co-founder, Onemotion
Hendelis Elias, projektledare
Jonas Dahlberg, vd, NOLIA
Pehr Palm, vd, Planeringsstrateg, Kristianstad kommun
Vala Esfahanian, Head of Events & Brands, United Stage
Adam Graffman, COO & Partner, Le Pacte
Amanda Persson, CE & Event RRP Specialist, Philip Morris
Jenni Goldberg, Marknadskommunikatör, ATEA
Nasim Abu Qouta, Chief revenue officer, 1337 Esport AB samt Right Bridge Ventures Group
Juryordförande Sponsring: Linus Almqvist, styrelseledamot Sveriges annonsörer och Stockholms stadsmission.
Caroline Högmyr, Head of Marketing, Filmstaden
Ronnie Schmidt, Head of Corporate Partnerships & Foundations, Rädda Barnen
Charlotta Kamstedt, Verksamhetsansvarig, Tim Bergling Foundation
Ida Antebro, Commercial Director, Bambuser Plus
Mirelle Andreasson, Partner & Business Developer, Tango Brand Alliances
Maria Redén, Grundare & vd, Redén Communication
Tobias Hauff, Marknads och Försäljningschef, Sveriges Olympiska Kommitté
Daniel Björklund, Head of Sports & Entertainment and Client Lead, Dentsu creative
Håkan Blidberg, Marknad och Kommunikationschef, Svenska Skidskytteförbundet
Ulrika Sundblad, Marknads- och kommunikationsdirektör, OBOS
Johan Nyth, Kommersiellt ansvarig Gothenburg Horse Show, Got Event
Lama Abu Iseifan, Sponsrings och partnerskaps specialist, konsult
Mattias Tappert, Chef Samarbeten & segment, SJ
Oscar Wallin, Head of Production, Håkanson United
Sponsrings & Eventsverige är branchorganisationen som främjar mötesupplevelser mellan varumärken och människor och som med gemensam kraft verkar för branschens bästa. Våra drygt 230 medlemsföretag planerar och genomför majoriteten av landets större evenemang, event, möten, mässor och sponsorskap i egenskap av köpare, byråer, rättighetsinnehavare, arrangörer, anläggningar och arenor, konsulter, destinationer och leverantörer. SES är en katalysator för branschen och verkar för att höja kunskapsnivån, förståelsen och värdet av mötesupplevelser genom nätverkande, kunskapsutbyte, inspirerande och fördjupande föreläsningar och seminarier - och vi arrangerar även sponsrings- och eventbranschens prestigefyllda tävling Gyllene Hjulet.