Den 2 april arrangeras den 23:e upplagan av Gyllene Hjulet. Bidragen är inlämnade och nu är det dags att presentera Gyllene Hjulets jury 2020. Tillsammans ska dessa 27 noga utvalda profiler inom kommunikationsbranschen utse de bästa projekten och kampanjerna under 2019 där man nyttjat intresse- och upplevelsebaserad kommunikation för att skapa effekt.
Nu när deadline passerats för inlämning av bidrag är det dags för juryn att sätta igång sitt tuffa arbete. Under kommande två veckor ska juryn ta del av, utvärdera, bedöma och betygsätta alla bidragen inför det gemensamma jurymötet den 20 februari på Friends Arena där årets nominerade gemensamt utses.
- Det är en stor ära att vara en av 27 utvalda jurymedlemmar. Det ska bli spännande att ta del av alla dessa fantastiska projekt som genomförts under 2019 och ser fram emot att inspireras och ta del av nya idéer och koncept som jag själv kan dra lärdom av, säger Magnus Gidlöf, Sponsoransvarig på Swedbank.
- Jag är otroligt stolt över juryns sammansättning med sin breda erfarenhet och know-how från alla delar av branschen. Det är en dynamisk mix av personligheter som är peppade att ta sig an denna uppgift, säger Niklas Söderberg, Verksamhetschef på SES.
Den 3 mars offentliggörs de nominerade och den 2 april presenteras vinnarna av silver- och guldhjulen på Annexet i Stockholm.
2020 års jury består av;
Andy Pimmeshofer - Minnesota Communication
Anna Wersén - Wersén Consulting AB
Axel Bringel - BWC Stockholm
Camilla Adamsson - SAS
Elsa Stille - Passion Lab
Erik Sundin - SkiStar Fjällmedia
Gustav Käll - Space
Johan Gronowitz - We Are More
Karin Ljungmark Malmström - Identx Kommunikation
Karin Stolt Halvarsson - Jämtkraft
Kinna Brundin - Sandvik
Lena Rodin - Löfbergs
Linda Häggkvist - Wangari
Magnus Gidlöf - Swedbank
Maria Af Geijerstam - Svff
Maria Olsson - Tekniska Muséet
Mattias Wallin - Spinn
Max Hafelt - Jung Relations
Mikael Byhlin - Ingka Group
Nils Englund - Expohouse
Richard Andersson - A Skillfull Crowd
Rickard Forsberg - Scandic Hotels
Sofie Lager - Active LED
Susanne Zabrodsky - Kronfågel
Therése Liljedahl - Live Nation
Tomas Käll - Bonnier News Brand Studio
Viktoria Gelin - Aftonbladet
SES är den branschorganisation som leder och utvecklar sponsrings- och eventindustrin. Organisationens syfte är att få alla att förstå värdet av intresse- och upplevelsebaserad kommunikation. Organisationen startades som föreningen 1986 och har idag över 300 medlemsföretag där expertisen av branschen finns representerade såsom köpare, rättighetsinnehavare, arenor, byråer samt konsulter och leverantörer. SES arrangerar varje år branschtävlingen och galan Gyllene Hjulet.