För en vecka sedan gick deadline för bidragen till årets Gyllene Hjulet tävling. Vi kan gladeligen konstatera att antalet inskickade bidrag har slagit nytt rekord.
- Vi är superglada över alla som satsar på den form av kommunikation som vi är övertygade om är vinnande, säger Ricky Strandberg, ordförande för SES. Att omsättningen för sponsring- och eventbranschen ökar för varje år, och att vi slår bidragsrekord för Gyllene Hjulet är tydliga bevis för detta. Tävlingen är en värdemätare- och samtidigt en stor inspiration för framtidens kommunikation.
- Intresse- och upplevelsebaserad kommunikation är mer relevant än någonsin, säger Niklas Turner Olovzon, vice ordförande i SES. Reklamköpare har allt större behov av emotionell kommunikation som dels skapar äkta relationer med målgruppen, och dels bidrar till en hållbar samhällsutveckling.
I år är det den 22:e upplagan av tävlingen. Den 6 mars släpps de nominerade bidragen, men innan dess återstår ett hårt arbete för juryn att utse nomineringar i de femton tävlingsklasserna. Läs mer på gyllenehjulet.se.
Om tävlingen Gyllene Hjulet
Branschtävlingen Gyllene Hjulet arrangeras av SES - Sponsrings & Eventsverige vars syfte är att uppmärksamma och hylla företag och organisationer som på ett kreativt sätt nyttjat intresse- och upplevelsebaserad kommunikation för att skapa effekt. Årets tävling har 15 kategorier. Vinnarna koras på Gyllene Hjulet-galan som hålls den 11 april på Annexet, Stockholm.
SES Sponsrings & Eventsverige är den branschorganisation som leder och utvecklar sponsrings- och eventindustrin. Organisationens syfte är att alla ska förstå värdet av intresse- och upplevelsebaserad kommunikation. Organisationen startades som föreningen 1986 och har idag över 350 medlemsföretag där alla expertiser av branschen finns representerade såsom köpare, rättighetsinnehavare, arenor, byråer samt konsulter och leverantörer. SES arrangerar varje år branschtävlingen och galan Gyllene Hjulet för att uppmärksamma och hylla projekt som nyttjat upplevelsebaserad kommunikation för att skapa effekt.