2022-02-22 14:33Pressmeddelande

SES väljer PR-och eventbyrån SpoilConcept för Gyllene Hjulet 2022

Maria Millqvist Englundh (SpoilConcept) och Malin Ekman (SES)Maria Millqvist Englundh (SpoilConcept) och Malin Ekman (SES)

Sponsrings & Eventsverige (SES) väljer PR-och eventbyrån SpoilConcept som huvudbyrå för Gyllene Hjulet 2022. I uppdraget ska SpoilConcept stöpa om Gyllene Hjulet från sin nuvarande form för att möta branschens förväntningar och bjuda på en oförglömlig branschfest den 27 april.

SpoilConcept har vunnit det prestigefyllda uppdraget att ta fram ett nytt kreativt koncept och upplägg för Gyllene Hjulet, Sponsrings & Eventsveriges årligen återkommande kommunikationstävling och branschfest. Efter år av pandemi, som slagit hårt mot branschen inom upplevelsebaserad kommunikation, har SpoilConcept tagit fasta på ordets betydelse och berättelser som berör. Som medproducent och gestaltning av det kreativa konceptet samarbetar SpoilConcept och SES med mediehuset Fanzingo.

– Ambitionen för årets upplaga av Gyllene Hjulet är att, utan att ta bort grundpelarna, addera en ännu större känsla av inkludering, gemenskap, upplevelse och glädje samt att skapa årets fest för branschen. SpoilConcept har tagit fram ett koncept som kommer ta Gyllene Hjulet till en ny nivå, säger Malin Ekman verksamhetschef SES.

Efter en utmanande, men även utvecklande tid i pandemins spår, har gränsen mellan det fysiska och det digitala rummet utvärderats och omprövats. Årets prisutdelning kommer därför arrangeras på en plats där berättelser samlas, blir lästa, återberättas och lever för evigt - nyöppnade Biblioteket Live vid Medborgarplatsen i Stockholm.

Vi är enormt stolta över att vi har vunnit uppdraget att ansvara för Gyllene Hjulet 2022. Vår vision var att skapa ett koncept som känns inkluderande, tillgängligt och aktuellt, och som placerar Gyllene Hjulet i en modern och dynamisk miljö men som samtidigt andas historia och kultur. Det är med stor tillförsikt som vi låter Fanzingo, med deras erfarenheter och färdigheter, tolka och vara medproducenter för vårt kreativa koncept, säger Maria Millqvist Englundh, VD och grundare av SpoilConcept.

Årets upplaga av Gyllene Hjulet blir lite speciellt, då tävlingen välkomnar projekt genomförda under perioden 1 jan 2020 - 31 dec 2021. Dessutom väljer man att dela upp kategorierna i två olika tävlingsgrupper: Sponsring och Event/Expo samt att utöka  tävlingen till totalt 20 kategorier.

Övriga samarbetspartners till Gyllene Hjulet är bland andra Live Nation, Scandic och Upplevelseinstitutet. 


Om Sponsrings & Eventsverige (SES)

SES, Sponsrings & Eventsverige, är den samlande kraften bakom den dynamiska och växande intresse- och upplevelseindustrin i Sverige. SES medlemmar och samarbetspartners planerar och genomför majoriteten av landets större evenemang, event, möten, mässor och sponsorskap. Organisationen startades som förening 1986 och har idag runt 230 medlemsföretag där alla expertiser av branschen finns representerade såsom köpare, byråer, rättighetsinnehavare, mässor, expo, konsulter, destinationer och leverantörer. SES arrangerar varje år branschtävlingen Gyllene Hjulet.