2021-09-24 12:58Pressmeddelande

Vinnarna i Studenthjulet 2021 korade!

Ida Myrin, Elin Brevitz, Emilia Karlsson och Linn Ankarstad

Idag bjöd SES tillsammans med kommunikationsbyrån Onemotion IMC (byråpartner) och Dell Technologies (briefpartner) in till en livesändning med fullspäckat program främst riktat till branschen och studenter inom upplevelsebaserad kommunikation. Huvudattraktionen var de fem nominerade lagens livepitchar för jury och tittare. Det var sista chansen för dem alla att övertyga juryn om att deras bidrag skulle vinna. Segrande ur denna strid gick Team CountDown bestående av Ida Myrin, Elin Brevitz, Emilia Karlsson och Linn Ankarstad från Travel Education Center.

Motiveringen från juryn lyder; Det vinnande bidraget framförs via en väl genomarbetad presentation med tydlig koppling till Dell Technologies 2030 vision. På ett lekfullt och pedagogiskt sätt engageras besökarna och deltar på så sätt aktivt i Dell Technologies vision. Juryn tackar för en resa förankrad i research och som genomsyras av en tydlig röd tråd och får oss alla att känna oss som superhjältar.

Laget kommenterar sin medverkan och vinsten med orden; "Det har varit en upplevelse i sig från start till slut, två intensiva veckor är över. Och det har varit så sjukt kul och lärorikt! Vi känner oss tacksamma och nöjda, det är en härlig känsla att nå hela vägen fram och det enda vi önskar nu är att bli anlitade av Dell för ett genomförande."

Ambitionen inför årets Studenthjul har varit att det ska vara en rolig och intressant upplevelse även om man inte deltar i tävlingen eller blivit nominerad. Vi har därför laddat Studenthjulets egen plattform i vVenues med inspiration, kunskap och tips från branschen för alla att ta del av - även efter livesändningen.

Vi fyllde även sändningen med inspiration från bl a Spendrup och Anna Lindström som berättar om bryggeriets cirkulära pizza på Way out West och Lisa Johansson från Norrsken Foundation delar med sig av insikterna från genomförandet av Impact Week.

Victor Fagerquist (Brand Manager – All Things Live), Christian Albinsson (medgrundare – People People People) och Maria Guggenberger (Head of CSR & Sustainability – ATG) samtalar och delar erfarenheter och belyser sina olika delar av branschen, sina olika platser i karriären och sina olika vägar in. Ankare för sändningen är Niklas Brosjö från All Things Live.

Allt finns att ta del även i efterhand på https://event.vvenues.com/studenthjulet2021

SES, Sponsrings & Eventsverige, är branschorganisationen med över 250 medlemsföretag inom intresse- och upplevelseindustrin i Sverige och som varje år arrangerar sponsrings- och eventbranschens prestigefyllda tävling Gyllene Hjulet. Organisationen startades som förening 1986 och har idag runt 250 medlemsföretag som planerar och genomför majoriteten av landets större evenemang, event, möten, mässor och sponsorskap i egenskap av köpare, byråer, rättighetsinnehavare, arrangörer, anläggningar och arenor, konsulter, destinationer och leverantörer.